Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, 11 November 2011

Haji 1432H

Fuhhhh~ byk plak sesawang kt blog ni..
Almaklumlah lama x wat entry..
Lama menyepi sbb agak bz ngn mcm2 tugasan yg telah diamanahkan..
So arini nk update isu my parents g haji..
19 Oktober 2011, Rabu yg lalu kami sekeluarga hantar my parents ke airport Senai..
Sehari sblm tu saya membuat semakan brg2 yg parents akan bawa ke Makkah nnt..
Beg ayah la plg besar.. 
Beg mama kecik sedikit..
Kiranya beg ni mmg sesuai dgn fizikal msg2..
Inilah beg nya..
Siap ada nama gitu..
Memudahkan my parents nnt utk cari beg..
Bila da kt sne kn mmg byk sgt2 beg..
Kat beg ni siap ada wat tanda lg..
Mama buat tali kt beg yg sama utk 2 beg tu..
Sebenarnya ni 1st time mama ayah nk g jauh..
Mama plk tak pernah jauh dari kami (kecuali masa kami belajar dlu la.. huhu)..
Risau gak la, tp tawakal..
Kalau mmg niat nye baik ke sana menunaikan tanggungjawab, insyaallah tiada ape yg b'laku..

Ni plk gambar kami sekeluarga masa b'henti rehat di masjid sementara tgu my sis & family smpi..
Benti sarapan jap..
Yolah nnt kelaparan plk masa kt airport.. hehe

Ni masa kt balai b'lepas..
Kami dpt pas special so blh la g balai b'lepas..
Sgt special, siap pkai Pas Tabung Haji lg..
Hehehehehe
Ada gak jemaah yg tanya soalan..
Mayb sbb saya pkai Pas Tabung Haji..
Alhamdulillah soalan tu dpt saya jwb..
Fuhhh.. Lega..

Disebabkan Pas ni ada 4 je, so kena la gilir2..
Saya lah org yg dipertanggungjawabkan oleh ayah utk bawa family naik balai b'lepas..
4 kali naik turun smpi pegawai yg jaga kt balai b'lepas tu tanya..
"Saya rasa awk da nek da td? Kenapa naik byk kali erk?"
Cuak jap saya masa tu.. Jawapan saya,
"Saya ni bawa waris masing2 naik atas. Mereka ni xtahu nk uju ke atas.. Lagi pon saya da dpt permission."
Padahal masa tu da cuak da.. Hahahaha
Lantak ko la, janji aku da bwk sume nek atas..

Kami tgu ayah mama hingga nek flight n kapal nye xnmpk di awan da..
Baru la kami b'ansur pulang..
Adeq n nenek la yg plg lama tgu..
Kisahnya kalo kami ada Pas Tabung Haji tu blh tgu sampai kapal b'lepas..
Kul 12pm kami da standby kt bwh..
Konon2 nk bagi Ayah Mama amek mood g Haji (padahal saya tak tahu blh stay.. hahaha)..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan