Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Isnin, 21 November 2011

W-Day Miss N & Mr F ~ Part 1

Salam Isnin..
Setelah b'cuti selama 2 hari, hari ini saya memulakan tugas saya kembali.. 
Byk je keje yg menanti.. Tp kemalasan melanda diri..
Mentang2 bos xde.. Kakak kerani pon xde.. So tgal la saya sensorg di opis..
Yabedabedooooooo~!!!!!
Hepp~!!!! Cik Radiah, sila bangun~!!! Jgn curi tulang~!!!!!!
Hahahaha
Korg ada mcm aku? Sgt damai smpi tdo pon x ingat dunia.. Mata pon sgt2 mengantuk.. Almaklumlah, 2 ari cuti tp mata xcuti.. Blh kata mata ni keje 24jam sehari.. T_T
Demi mu wahai BFF a.k.a Norezareen..
Syg sgt taw aku ni kt BFF aku.. Suami mu pon xsyg mcm aku..
Yg tu sudah pasti!! Sbb dea syg kamu sbg isteri..
Hehehe.. alamak~ t'lebih sudah..
Pjg plak intro arini.. So mulakan ceritera cinta 18.11.2011 - 20.11.2011..
Ready.. Go~!!!! 

Day 1 - 18.11.2011 (Friday Nite)
Oleh kerana ari jumaat dan saya pon masih b'kerja, mlm ari baru lah saya smpi di rumah pengantin a.k.a BFF.. Malam ari tu jam 11.50mlm taw.. Hampir tgh malam tu.. Tapi still mlm lg kn.. Blm pagi buta lg.. huhuhu
Day 1 je da tdo 1 jam je.. Nak tahu sbb ape?
Ni gara2 tgu bridal psg mini pelamin.. Dorg smpai pon da kul 1.30am..
Aku ngn pengantin pon tgu dorg siap psg pelamin.. 


Then pkai inai lg.. Bkn aku la pkai inai.. Aku cuma pakaikan inai shj..
Cik pengantin brg smbl lelapkan mata hulur jari kaki n jari tgn je..
Siap pkai inai je da 6.00pg.. Mata xlarat trus lelap.. Tp sblm lelap tu peralatan pkai inai aku kemas dlu.. Kang xpsl2 lantai blk pengantin b'cop merah2 inai.. X psal aku kena cuci lantai plk..

Day 2 19.11.2011 Saturday
7.20am aku da bgn da.. Anak dara ape kalo mak2 da bising2 kt dapur, aku plk still t'bongkang tdo lg? Malu la I nyah.. hihi
Bgn tdo trus kemas2 blk, iron baju 4 psg kot.. Baju bridesmaid 2 psg, baju pengantin, baju mlm berinai.. Rajin kn saya.. Baru nk iron baju sanding, maknye da pgil swoh sarap dlu.. Xnak la maknye kecik ati, saya pon sarap b'sama2 pengantin.. gediks ko Maria..
Majlis akad nikah start 2.30pm.. Adik beradik sedara mara sume da memenuhi ruang uma..
Dgn skali lafaz, Miss N telah sah m'jadi isteri kpd Mr F (nama ni dorg guna dlm blog dorg.. pinjam jap gelaran ni.. hehehe)
Aku xdpt nk berada di sisi my BFF kerana ada tugasan yg sedia menanti di dapur.. 
Tetiba rasa hiba plak.. 2 org BFF aku da selamat jadi isteri org.. yg sorg tu da pregnant da pon, yg sorg tu baru je sah jadi isteri org.. aku? Anak org je yg mampu.. Masanye blm tiba.. Kalo tiba masanye, akan aku war2 kn 1 malaya.. Insyaallah..
Saya telah dikenakan syarat di mana saya hanya blh publish gmbr BFF ku ini setelah beliau sah m'jadi isteri.. So now da day 2, so aku leh publish la.. hahaha

Miss N sblm majlis akad nikah.. Ni hasil BB..

  
Miss N & Mr F masa outdoor photoshoot.. Ni pon hasil drp BB..

Gambar yg sensor utk kanak2 b'usia 21thn ke bawah.. hihi.. erm.. yg ni pon BB gak kot..

 
Yang ni masa malam berinai.. Sibuk sgt nk tgk gmbr dorg yg aku da snap.. Si isteri muka keletihan.. Si suami muka bahagia.. Si isteri telah sah m'jadi hak mutlak si suami.. opss.. luv u guys.. Yg ni hasil hp sony uder..

 
Nak gak posing depan pelamin.. hihi.. tq to my beloved sister, Razimah.. Thanks sbb slalu ada di samping ku & sentiasa m'bantu ku melaksanakan misi utk majlis BFF ku.. Nnt kita usaha keras plak masa majlis kita plk ya.. hehehe

 Day 3 20.11.2011 Sunday
Acara utama b'mula.. Pagi2 da sibuk susun centerpiece kt meja2.. Touch up2 centerpiece utk meja VIP.. Nasib baik la adik aku ada skali.. Dgn uder2 skali kena paksa wat keje.. She was very supportive.. I luv u sis..
Lepas settle centerpiece, aku trus b'desup2 b'siap..
Aku nk rasmikan baju bridesmain aku buat pertama kali..


Da lawa2 lupe plak nk amek gmbr.. Isk, nk kena beli camera gak la.. Susah la pkai BB je.. Gmbr nye kdg santek, kdg x santek.. Frust taw.. Kalo sony kompem cun gmbr nye.. Tp hp sony da kena rembat.. BB je yg ada.. BB pon BB la labu.. Janji ada hp.. hihi..
Aku pkai baju ni ngn shawl pelangi.. Mmg sgt menyerlah la babe.. X pasal2 dpt gelaran kakak pelangi.. hihi..
Nnt kalo aku dpt pic masa pkai baju ni aku publish ya.. 
Lps majlis tu kami da grak ke Tmn Merdeka utk outdoor photoshoot.. Para bridesmaid sume da keletihan tp kami gagahkan diri gak demi nk b'photo.. hihihi~ gile gmbr btol la kita ni..
Da separuh jln cameraman call ckp cancel sbb sne ujan lebat.. T'gelak kami dlm kete.. Cne xgelak, da semangat2 nk gediks2 tetiba cancel.. Last2 si pengapit posing dlm kete je..
Blk uma tu smbg gediks lagi.. Yolah, cancel outdoor kami wat indoor la..
Si cilik Rina yg jadi cameragurl kami.. Tp tugas nye di ambil alih oleh si suami..
Tq en suami kpd BFF saya.. tq sbb memahami..
Lps posing2 para bridesmaid minta diri utk pulang.. Sblm mereka blk aku tapaukan lauk yg ada.. Baik kn aku? Almaklumlah da jadi tuan uma.. hehehehe
Thanks Cik Id (cik pengapit), Cik Ujie (cik camerawoman), Cik Ayu (cik guestbook), Cik Mimie (cik VIP part), Cik Ann (cik VIP) & Cik Rad (cik floor manager a.k.a myself.. tgi btol pangkat aku.. 1st time jawat jwtn ni mak..) kerana tlh bekerjakeras utk m'jaya kan majlis ini b'sama2.. Semoga keakraban tidak b'akhir di sini shj..
Majlis pon tamat.. 








Tiada ulasan:

Catat Ulasan