Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, 9 Mei 2014

Breastfeeding :: Tambah Susu Dengan Barli



Khasiat barli ni banyak..
Antaranya ialah bertindak sebagai minuman penyejuk badan di musim panas..
Yang ni memang kegemaran Mama..
Kalau makan kat kedai je mesti order Barli Suam..
Barli bancuh kena reject.. Mama tak nak.. Tak sedap katanya.. hahaha..

Selain itu barli juga memainkan peranan penting dalam penghasilan susu..
Menarik je kan bila tahu.. *bagi ibu2 yang menyusukan anak je kot.. hihi


Senang je cara nak sediakannya..
Masak barli sehingga kembang..
Sejukkan barli tersebut dan sedia untuk dihidang..
Kalau nak tambah perasa pun boleh..
Tambah gula sikit atau pun gula batu..
Minum sejuk pon boleh, minum suam pon boleh..

*Tengok gambar terus rasa nak minum barli.. hihi


2 ulasan:

  1. yeaaahhh...barli pon salah 1 milk booster ika juga :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. berkesan ya ika?? kena cuba ni.. hihi

      Padam